Ηλεκτρικά αυτοκίνητα made in Greece και 1000 νέες θέσεις εργασίας

Την είσοδό της στο κλαμπ των χωρών που διαθέτουν παραγωγή οχημάτων μπορεί να υπολογίζει η Ελλάδα με την ενεργοποίηση του σχεδίου της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Next e.go Mobile για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Ένα εργοστάσιο, το οποίο θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, θα απασχολεί άμεσα 1.000 άτομα αλλά και έμμεσα άλλους 5.500 περίπου μέσα απ’ το ευρύτερο υποστηρικτικό δίκτυο της επένδυσης και θα υποστηρίζεται από ένα Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί και θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή. Πρόκειται για ένα σχέδιο επένδυσης το οποίο ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.

Όλα αυτά έγιναν γνωστά κατά τη διάρκεια της επίσημης εκδήλωσης για την υπογραφή της «επιστολής πρόθεσης» (Letter of Intend) μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ulrich Hermann και του υφυπουργού για την Οικονομική Διπλωματία Κώστα Φραγκογιάννη, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον αναπληρωτή Νίκο Παπαθανάση.

«Απ’ τις αρχές του ’90 δυστυχώς η Ελλάδα δεν είναι μέλος της αλυσίδας παραγωγής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Τώρα που η αυτοκίνηση εισέρχεται σε νέα φάση κινούμενη προς την ηλεκτροκίνηση επιχειρούμε να επανέλθουμε», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο χαιρετισμό του.

«Χαίρομαι που σήμερα κάνουμε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός εργοστασίου που θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα», σημείωσε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας: «Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί όχι μόνο στις υπηρεσίες αλλά και στη βιομηχανία αιχμής και χαίρομαι που σήμερα κάνουμε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Σίγουρα πρέπει να γίνουν πολλά βήματα ακόμα για την υλοποίηση της επένδυσης, ωστόσο δημιουργούνται προσδοκίες για το μέλλον», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.

Η τελική συμφωνία θα επέλθει τους επόμενους 3 – 6 μήνες και η ολοκλήρωση του εργοστασίου θα γίνει σε 24 μήνες. Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνει πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και ευρύ πλάνο συνεχούς κατάρτισής του στις κεντρικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Άαχεν της Γερμανίας. Προβλέπεται επίσης, η ίδρυση Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

Το έργο θα αναδείξει την Ελλάδα στη διεθνή αγορά ως ένα από τα πρωτοπόρα Ευρωπαϊκά κράτη στην ηλεκτροκίνηση μέσω της δημιουργίας εγχώριας παραγωγικής ικανότητας.

Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και άλλων διεθνούς φήμης βιομηχανιών ηλεκτρικών οχημάτων, μετατρέποντας σταδιακά την Ελλάδα σε χώρα αναφοράς στην ηλεκτροκίνηση και σε διεθνές brand name. Έρχεται δε ως συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης εισόδου της Γερμανικής VolksWagen στην Ελλάδα (Αστυπάλαια) στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

Αφήστε ένα Σχολιο